برطرف کردن حس بد در محیط کار

اگر هنگام بازگشت به کار حس بدی دارید ، بخوانید

دکوراسیون داخلی

 

 

حس بد در محیط کار


شاید بارها برای شما و همکارتان پیش آمده باشد، که زمانی وارد محیط کار می شوید، حس بدی به شما دست دهد. احساس کنید که شما به این محیط تعلق ندارید و لحظه شماری کنید تا ساعت کاری پایان یابد، خودتان را به خانه برسانید و پس از یک دوش آب گرم به آرامش نسبی دست یابید.

مشکل اصلی از آنجایی شروع می شود که به طور کامل در کارتان موفق نیستید؛ با این حال با تمام قوا به سختی کار می کنید و نمی توانید شرایط و محیط را به نفع خودتان تغییر دهید. در واقع مشکل اصلی شما موج منفی موجود در جو کاری نیست، شما باید با روان خود بیشتر ارتباط برقرار کنید و پس از آن به محیط اطراف بپردازید.

اما این ارتباط درونی چگونه برقرار می شود؟ این ۵ نکته می تواند در تقویت ارتباط شما با درونتان موثر واقع شود.

۱- به خاطر داشته باشید که چه کسی هستید.
استعدادها، قابلیت ها و توانایی های خاص شماست که از شما یک فرد یکتا می سازد. کسی نمی تواند آنها را از شما برباید و این شمایید که باید آنها را به کار گیرید. به خاطر داشته باشید که توانایی های شما، از شما یک فرد یکتا می سازد و تنها خودتان می توانید عامل به کار بستن آنها باشید.

۲- در خدمت دیگران باشید.
کمک به دیگران به همان استعدادها و قابلیت های شخصی خودتان برمیگردد. حتی در بدترین شرایط کاری هم شما می توانید به کمک همکار و یا هم تیمی خود بروید. می توانید با توجه به تفکر جاری خودتان به فرد انرژی دهید و او را از جو منفی خارج کنید. کافیست به کمک دیگران بروید، تا دیگران هم در مواقع خاص به شما کمک کنند.

۳- قدرشناس باشید.
حتی اگر در بدترین موقعیت قرار دارید، بدانید که افرادی هستند که موقعیت بدتری نسبت به شما دارند. سپاسگزار باشید از اینکه استعداد و توانایی های خاص خودتان را دارید و می توانید آنها را با دیگران به اشتراک بگذارید سپاسگزار باشید؛ از اینکه شاغل هستید، حتی اگر شغل ایده آل تان را ندارید. قدر اینکه زنده و در حال یادگیری هستید را حتی در بدترین شرایط ممکن بدانید.

۴- خودتان و دیگران را دوست داشته باشید.
تلاش کنید حتی با وجود شرایط بد محیطی، خودتان را دوست داشته باشید. سعی کنید از بدنتان با خوب غذا خوردن و حرکت کردن مراقبت کنید. سعی کنید از گفتگوهای منفی دوری کنید تا احساسات منفی از شما دور گردد

بر روی فعالیت ها و پروژه هایی تمرکز کنید که موجب موفقیت مجموعه تیم شما می گردد. افرادی که در مقاطع مختلف پشتیبان شما هستند و از شما حمایت می کنند را فراموش نکنید و در نهایت اگر روز بدی را سپری می کنید، به فکر روزهای آینده و فردا باشید. روزهایی که به زودی فرا رسیده و این وضعیت را به پایان می برند.

۵- بیشتر بخندید.
قرار نیست زندگی را خیلی جدی بگیرید، سعی کنید شادی و خوشی را هم در زندگی تان بگنجانید. سعی کنید در درونتان فرد نرم تری باشید و به اندازه کافی بخندید. حتی بعضی از بدترین اتفاقات شغلی، می تواند از منظر دیگر بسیار مضحک باشند.

 

در نهایت، برای خروج از احساسات بد در محیط کار، تلاش بیشتری برای ارتباط بیشتر با روح و روان خود داشته باشید. قرار نیست تمامی اتفاقات کاری را به صورت فیزیکی تجزیه و تحلیل کنید. با انجام این ۵ قدم شما می توانید ارزشتان در نگاه دیگران افزایش دهید، هرچند که ارزش کمی در مجموعه (اداره، شرکت، کارخانه و …) داشته باشید. شما از این به بعد قوی تر، پر انرژی تر و متمرکزتر شناخته خواهید شد و مسلما خودتان را بهتر خواهید شناخت.
 

مطالب مرتبط


    تنظیمات
    این پرونده را به اشتراک بگذارید :
    Facebook Twitter Google LinkedIn
    برچسب ها