چیدمان زمستانی

علاوه بر کمد لباس‌ها، با تغییراتی در دکور خانه نیز می‌توان زمستانی دلچسب را پشت سر گذاشت. اگر قصد این کار را دارید نکته‌های ذکر شده در این صفحه را تجربه کنید.

چیدمان زمستانی

در فصل سرما همه سراغ کمد لباس‌هایمان می‌رویم و لباس‌های تابستانی و خنک را با لباس‌های زمستانی و پشمی عوض کرده، خودمان را برای عبور از روزهای سرد و برفی آماده می‌کنیم؛ حال آنکه در صد کمی از افراد به این فکر می‌کنند که علاوه بر کمد لباس‌ها، با تغییراتی در دکور خانه نیز می‌توان زمستانی دلچسب را پشت سر گذاشت. اگر قصد پیوستن به آن درصد کم را دارید، نکته‌های ذکر شده در این نوشتار را تجربه کنید.


رنگ‌های گرم را با رنگ‌های سرد عوض کنید


قطعا برای ما مقدور نیست که با تغییر فصل گرم به سرد رنگ آمیزی دیوارهای خانه را عوض کنیم و با کمک این رنگ‌ها به گرمای خانه و ایجاد فضایی گرم و نرم کمک کنیم اما حتما می‌توانیم با تغییرات اندکی در رنگ‌آمیزی اشیای کوچک‌تر خانه از میزان سردی فضای خانه کم کنیم. برای این کار توصیه می‌کنیم در فصل‌های سرد تا حد امکان از پرده‌های ضخیم با رنگ‌های نارنجی، کرم، قهوه‌ای یا ترکیبی از نارنجی، زرد و قهوه‌ای استفاده کنید. اگر امکان تعویض پرده برای‌تان وجود ندارد، پشت شیشه‌ها را با ملحفه‌های قدیمی بپوشانید. تا جایی که می‌توانید رنگ کوسن‌ها را گرم و شاداب کنید. از گل‌ها و گیاهان قرمز و نارنجی در خانه بیشتر استفاده کرده و سعی کنید از تابلوهایی که یک روز آفتابی و گرم را به نمایش می‌گذارد در اتاق نشیمن یا ناهارخوری‌تان استفاده کنید. همه این‌ها در کنار هم به شما کمک می‌کند تا در روزهای سرد زمستان کمتر احساس سرما، دلتنگی و کم‌تحرکی داشته باشید.

دکوراسیون اتاق خواب را تغییر دهید


یکی از مهم‌ترین بخش‌های خانه که با عوض شدن فصل تغییرات اساسی را در خود احساس می‌کند، اتاق خواب هر خانه است. با سپری شدن روزهای گرم تابستان و فرا رسیدن روزهای سرد و بارانی پاییز و زمستان عوض کردن روتختی، ملحفه‌های پنبه‌ای و خنک و پتوهای تابستانی با روتختی و ملحفه‌های پشمی و پتوهای مناسب فصل زمستان یک ضرورت است. در غیراین صورت شما مجبورید برای گرم شدن در تمام مدت شب بیش از حد مجاز از گرمای وسایل گرمایشی استفاده کنید و این موضوع در دراز مدت ضررهای زیادی را برای شما به همراه دارد بنابراین علاوه بر تعویض پرده‌ها و ضخیم کردن آن‌ها به تختخواب خود نیز توجه کنید.

با شمع و عطر دوست شوید


یکی دیگر از تغییراتی که در فصل زمستان به گرم شدن فضای خانه کمک می‌کند، استفاده از نورشمع یا نورهای زرد رنگ در خانه است. این نورها موجب تداعی شدن نور گرم خورشید در روزهای زمستانی می‌شوند که آفتاب بیشتر ساعات روز را پشت ابرها پنهان می‌ماند. استفاده از شمع در بخش‌های مختلف خانه مثل روی اپن آشپزخانه، میز ناهار خوری، اتاق خواب و اتاق نشیمن می‌تواند تاثیر زیادی در ایجاد فضایی گرم و صمیمانه در روزهای زمستانی داشته باشد. علاوه بر این استفاده از عطرهای گیاهی با طبع گرم نیز در روزهای زمستانی توصیه می‌شود. بهترین این عطرها استفاده از بوی گرم دارچین و قهوه در فضای خانه است. کافی است کمی از عطر یا اسانس این 2 گیاه خوشبو را در بخشی از خانه خود بگذارید تا فضای خانه را آغشته کند.


کف‌پوش‌ها را بپوشانید


اگر خانه شما کف‌پوش دارد، حتما بخشی از آن‌ها را در زمستان بپوشانید. مهم نیست که کف‌پوش خانه شما چه جنسی دارد اما مهم این است که بخشی از آن را که پررفت‌وآمدترین محل برای اعضای خانواده محسوب می‌شود با فرش، موکت یا یک قالیچه کوچک بپوشانید. بهتر است این قالیچه یا فرش از رنگ‌های گرم نظیر قهوه‌ای، کرم، شکلاتی، نارنجی، زرد یا قرمز تشکیل شده باشد تا علاوه بر آن‌که به خانه شما جلوه می‌بخشد موجب افزایش میزان گرمای خانه شود.

 

 

مطالب مرتبط

    [{article_score_num} :1
    [{article_score} :9 از 10]
    {article_score_pls} :
    تنظیمات
    این پرونده را به اشتراک بگذارید :
    Facebook Twitter Google LinkedIn