محیط خانه و فرزند

رعایت این نکات به شما کمک می‏کند تا محیط خانه را برای حضور بیشتر فرزندان تان آماده کنید:

نیازمندیهای دکوراسیون داخلی

) 1 (اگر شاغل هستید و در تعطیلات تابستان کودک تان ساعاتی را تنها در خانه می‏ماند، برای ایمنیبیشتر و پیشگیری از خطراتی مانند آتش‏ سوزی و برق‏ گرفتگی احتیاط‎ های لازم را انجام

دهید. وقتی خانه نیستید، شیر اصلی گاز را ببندید و غذای بچه‏ ها را در یخچال بگذارید و از آنها بخواهید برای گرم کردن غذا از مایکروفر استفاده کنند.

) 2 (پریزهای برق را با درپوش پلاستیکی بپوشانید. سیم‏های برق را از نظر فرسودگی و پارگی بررسی کنید و سیم‏های بلند و اضافه را از سر راه بردارید.

) 3 ( بچه ها عادت دارند در خانه بدوند و با اسباب‏بازی‏های سوارشدنی به سرعت و بدون توجه به اطراف حرکت کنند. مسیرها را باز بگذارید و مبل‏ها و وسایل را طوری بچینید که بتوانند راحت

بازی کنند و احتمال برخورد به وسایل و یا افتادن آنها کمتر شود.

) 4 ( در تعطیلات تابستان بچه‏ ها بیشتر از اسباب‏ بازی‏ استفاده می‏کنند. در اتاق آنها جای مشخصی مانند کمد یا یک سبد بزرگ برای اسباب بازی‏ها در نظر بگیرید.

) 5 ( سقوط یکی از شایع‏ترین حوادث در کودکان زیر ۵ سال است. صندلی، میزهای عسلی و وسایلی که بچه‏ ها بتوانند از آن بالا بروند را نزدیک پنجره قرار ندهید.

) 6 (برای درب بالکن و پنجره‏ های بلند قفل ایمنی نصب کنید.

) 7 ( شماره تلفن خودتان، یکی از اقوام نزدیک و آتش نشانی و اورژانس را روی یک مقوا بنویسید و کنار تلفن بچسبانید و استفاده از آنها را به فرزندتان بیاموزید.

) 8 ( از آیفون تصویری و چشمی روی در آپارتمان استفاده کنید و به بچه‏ ها تاکید کنید در را به روی افراد ناشناس باز نکنند

مطالب مرتبط


    تنظیمات
    این پرونده را به اشتراک بگذارید :
    Facebook Twitter Google LinkedIn
    برچسب ها