تمیز کردن میزچوبی

نیازمندیهای دکوراسیون داخلی تمیز کردن چوب و وسایل چوبی از گردو خاک نیاز به کمی دقت دارد. گاهی اوقات در هنگام تمیز کردن سطوح چوبی ، هرچه بیشتر تمیز می کنید به نتیجه دلخواه نمی رسید ، بهتر است با روش صحیح تمیز کردن را انجام دهید.
نیازمندیهای دکوراسیون داخلی
 

راه و روش تمیز کردن میز چوبی تلویزیون و مبلمان

تمیز کردن چوب و لوازم چوبی در منزل برای برخی از خانم ها کاری ناخوشایند است چرا که علی رقم دقت و تلاش آنها ، لوازم چوبی منزل به خوبی تمیز نمی شوند و به اندازه دلخواه براق نمی شوند.

پاک کردن گردوغباری که به داخل میزهای چوبی بدون روکش نفوذ کرده اند، تقریبا کاری غیرممکن است. بهتر است با دیدن گردوغبار روی سطح میز زودتر دست به کار شوید و با استفاده از مجموع وسایل پاک کننده زیر آن ها را تمیز کرده، مانع نفوذ غبار به داخل چوب شوید.

 1- روی میز را با جاروبرقی تمیز کنید 
جاروبرقی غبار روی میز را کاملا از بین می برد. برای جلوگیری از خط و خش از سر باریک مخصوص گردوغبار استفاده کنید. سر باریک را به آرامی تا زمان محو شدن غبار روی کل سطح میز بگیرید.

 2- دستمال گردگیری را فراموش نکنید 
از دستمال مخصوص گردگیری استفاده کنید. دستمال های میکروفیبر معروف به دستمال جادویی نرم بوده، بدون نیاز به مواد پاک کننده سطوح مختلف را به راحتی تمیز می کنند.
برای تاثیر بیش تر قبل از استفاده آن ها را کمی نم دار کنید.

 

 طرز تمیز کردن میز و سطح های چوبی

دستمال را چهارلا کرده، هر بار یک گوشه از میز را با قسمت های تمیز آن پاک کنید.

 3- از گردگیرهای دستی یا برقی مخصوص استفاده کنید 
گردگیرهای استاتیک از هزاران فیبر کوچک ساخته شده اند که مانند آهن ربا گردوغبار را به خود جذب می کنند. گردگیرهای از جنس لانولین طبیعی به راحتی گردوغبار را پاک و در خود نگه می دارد.

 

4- از اسپری های تمیزکننده استفاده کنید 
بعد از به کار بردن موارد فوق، برای تمیز کردن غبار از سطح میز و براق شدن آن از اسپری مخصوص استفاده کنید. این اسپری ها مانع نفوذ غبار به داخل چوب می شوند به شرطی که از نوع مخصوص و مناسب چوب استفاده کنید. بعضی از آن ها مخصوص وسایل تصویری و برقی هستند.

 

5- برای تمیز ماندن سطح میز کل خانه را تا جای ممکن از گردوغبار تمیز نگه دارید 
حداقل هفته ای یک بار کل اتاق ها را گردگیری کنید. برای این کار از سقف و وسایل روی دیوار شروع کنید و تا روی میز وکابینت ها و کف زمین ادامه دهید. تا جای ممکن از جاروبرقی استفاده کنید. می توانید از گردگیرهای برقی برای تمیز کردن همه چیز استفاده کنید.

روی فرش ها جاروبرقی بزنید. پرده ها را تکان داده، روی وسایل و قرنیز دیوار را گردگیری کنید.

 

مطالب مرتبط


    تنظیمات
    این پرونده را به اشتراک بگذارید :
    Facebook Twitter Google LinkedIn
    برچسب ها