لوستروروشنایی

 

نورپردازی

در هنگام طراحی نورپردازی داخلی، لایه بندی منابع روشنایی به ایجاد ظاهری کامل کمک می کند که ویژگی های برتر را برجسته ساخته و سایه های تند را حذف می نماید. برای اجرای این لایه بندی، شما باید سبک های مختلف لوازم و منابع روشنایی را ترکیب کنید. 

 

چراغ های دفنی در نورپردازی

لامپ های کاسه ای که بیشتر با نام چراغ های دفنی شناخته می شوند، به جرأت می توان گفت دومین منابع نوری هستند که مردم برای روشنایی و مدرن کردن خانه هایشان به سراغ آن ها می روند. یک شبکه از لامپ های دفنی به انتشار نور در یک فضای بزرگ و مرکز فضایی که نور لامپ های دیواری نمی رسد، کمک می کند.

 

لامپ های خطی برای نورپردازی فضاهای داخلی

نورپردازی خطی اگر به درستی استفاده شود، کاربردی و زیبا است ( مخصوصا برای آشپزخانه) همان طور که قبلا ۱۲ راه برای نورپردازی آشپزخانه با چراغ‌های LED به شما پیشنهاد دادیم، لامپ های دفنی یک روشنایی کلی می دهند اما ممکن است برای روشنایی کانتر کافی نباشند. نورپردازی سقفی زاویه دار در امتداد یک خط می تواند دقیقا نور موضعی مورد نیاز شما را فراهم کند. لامپ های زیر کابینت نیز همین اثر را دارند.

 

چراغ های آویزی و لوستر ها

منبع سقفی نور که بسیار حائز اهمیت است، چراغ آویزی یا لوستر است. تفاوت این دو زیاد واضح نیست؛ در واقع لوستر فقط یک چراغ آویزی بزرگ و اغلب تزیینی تر است. لوسترها معمولا دارای چندین حباب لامپ هستند، اما در هر صورت یک ناحیه ی تیره به جا می گذارند .

* نکته ی مهم در چراغ های آویزی جهت تابش نور بالا یا پایین یا فراهم کردن یک روشنایی کلی است.

آویزهای رو به پایین، نور را به سطوح مهمی مانند میز غذاخوری یا میز پا دیواری نزدیک می کنند که باعث ایجاد حس صمیمیت می شود. آویزهای رو به بالا و آویزهایی که روشنایی کلی می دهند، نور محیطی بیشتری نسبت به قبلی ایجاد می کنند.

 

چراغ های آویزی کنار دیوار

لامپ های آویزی هنگام نصب در کنار دیوار می توانند مانند دیوارکوب ها عمل کنند (مخصوصا در حمام و سرویس بهداشتی) .همواره به یاد داشته باشید هنگامی که فرد روبروی آینه مشغول ریش تراشی یا آرایش است، بسیار مهم است که علاوه بر آینه، بر خود فرد نیز نور بتابانید. برای روشنایی کل فضا لامپ های کمی در مرکز نیاز است اما چهره ی فرد فقط با لامپ های جلوی او روشن می شود.

 

سقف های پایین آمده در دکوراسیون داخلی

در بسیاری از موارد ممکن است امکان آویزان کردن یک لامپ آویزی زیبا وجود نداشته باشد  به خصوص در سقف بتنی.  یک پنل پایین آمده از سقف می تواند مکانی برای وسایل نورپردازی خانه مانند لامپ های دفنی یا آویزی یا حتی یک شلنگ LED مینیمال جهت روشن ساختن راهرو فراهم کند و در عین حال یک عنصر زیبا به فضا اضافه کند.

 

لامپ های دیوار کوب در نورپردازی داخلی

دیوارکوب ها در اشکال مختلفی از هنری و تزیینی گرفته تا براق و ساده، موجود هستند و می توانند در بردارنده ی یک یا تعداد زیادی حباب باشند. دیوارکوب های تک لامپه که رایج تر هستند، نور بیشتری را در ارتفاع خط دید ایجاد می کنند. برای حذف کامل سایه ها، استفاده از یک جفت دیوارکوب دو لامپه که نزدیک به هم نصب شده اند، وضوح و روشنایی کافی به دست می دهد.

 

لامپ های مخفی در نورپردازی دکوراسیون منزل

لامپ های مخفی به جای دیوارکوب ها یا در کنار آن ها می توانند یک روشنایی کلی به دیوار و فضای اتاق بدهند که یک دست تر و مؤثر تر است. این لامپ ها در فرورفتگی های دیوار که منبع نور را می پوشاند، قرار می گیرند (معمولا شلنگ های LED ساده). البته این لامپ ها هم چنین می توانند به وسیله ی کابینت های دارو، قفسه ها یا کمدهای دیگر پنهان شوند.

 

فانوس ها برای یک نورپردازی زیبا و خاطره انگیز

اگرچه اغلب تصور می شود فانوس ها همانند گذشته تنها برای فضاهای بیرونی قابل استفاده اند، اما کاربرد آن ها در فضاهای داخلی مانند حمام ها و سرویس های بهداشتی  و حالت آرامش بخشی که ایجاد می کنند، این تصور را باطل کرده است. ضمنا وجود تابش در زیر خط دید می تواند نوری را که از بالا می تابد متعادل کند.

 

آباژور ها

لامپ هایی که روی زمین قرار می گیرند و لامپ های رومیزی با وجود تفاوت در اندازه ها و محل قرارگیری، هر دو قادر اند نور موضعی ملایمی برای مطالعه فراهم کنند و هم زمان یک روشنایی کلی به محیط اطراف خود می بخشند. شما می توانید آن ها را در هرجا از میز کاناپه تا یک گوشه ی تاریک قرار دهید.

 

 

مطالب مرتبط


    تنظیمات
    این پرونده را به اشتراک بگذارید :
    Facebook Twitter Google LinkedIn
    برچسب ها