راهنمای نورپردازی اتاق خواب

اتاق خواب قسمتی از خانه است که در آن مردم تمایل دارند بیشتر وقت خود را صرف کنند. حتی اگر بسیاری از افراد از این زمان برای خوابیدن استفاده کنند، مهم این است که نورپردازی در یک اتاق خواب راحت و لذت بخش باشد
نیازمندیهای دکوراسیون داخلی 
 
اتاق خواب قسمتی از خانه است که در آن مردم تمایل دارند بیشتر وقت خود را صرف کنند. حتی اگر بسیاری از افراد از این زمان برای خوابیدن استفاده کنند، مهم این است که نورپردازی در یک اتاق خواب راحت و لذت بخش باشد. بیش از حد روشن بودن، یا بیش از حد کم بودن نور چراغ، ممکن است به دلایل بسیاری مشکل ایجاد کند. قبل از خریداری وسایل روشنایی برای اتاق خوابتان، چه در یک فروشگاه و یا در یک فروشگاه آنلاین از طریق وب سایت ها بهتر است بدانید که تنها روشنایی نور مهم نیست، بلکه جایی که چراغ شما باید قرار داده شود، نوع در دسترس بودن چراغ، و چگونگی تفاوت نور اتاق خواب از نور پذیرایی و یا چراغ های مورد استفاده در مناطق دیگر از خانه مهم هستند. 
انواع چراغ های اتاق خواب 
اولین قدم در پیدا کردن نور درست برای اتاق خوابتان شامل جستجوی انواع مختلف چراغ هایی است که برای اتاق خواب ها در سراسر دنیا یافت می شوند. در بسیاری از موارد، این چراغ ها شبیه به چراغهایی هستند که در سراسر خانه استفاده میشوند و در هر اتاق اثرات مختلفی نشان میدهند.
چراغ های سقفی
چراغ های هوایی، یا چراغ های سقفی، وسایل محبوبی هستند و اغلب در چند اتاق در هر خانه ای یافت می شوند. نور یک لامپ سقفی یک اتاق را پر می کند و اغلب بیشترین استفاده موثر از نور را دارد. با این حال، در هنگام استفاده از چراغ های سقفی قوانین مختلفی وجود دارد. مثلا هرگز توصیه نمی شود که چراغ سقفی را به شکل مستقیم در بالای سر فردی که خواب است قرار دهیم. همه در بستر خواب وقتی چراغی بالای سرشان روشن باشد به مدت طولانی به آن نگاه میکنند، و این به طور بالقوه می تواند به چشم آسیب برساند و یا فرد را برای خوابیدن دچار مشکل کند. چراغ های سقفی روشن ترند و هنگامی که پشت یک میز مینشینید یا در حال مرتب کردن یک کمدید، و استفاده از این این چراغ ها اجازه میدهد بهتر وسایل اطرافتان را ببینید و مفیدترند.
لامپ ها
لامپها یک نوع بسیار محبوب از نورتابها در اتاق خواب هستند. مردم اغلب لامپها در مکان های مختلف در اطراف اتاق قرار میدهند، که به معنی این است که اهمیتی ندارد وضعیت لامپ به تختشان چگونه است، و نور کافی که از آن میگیرند اهمیت دارد. اتاق خوابهای بزرگتر با دو، چند، یا بسترهای شاهانه ممکن است یک لامپ در هر دو طرف بستر داشته باشند. این اجازه می دهد افراد بیشتری از نور کافی برای خواندن، و یا برای دیدن راه خود به سمت دستشویی در تاریکی استفاده کنند. از نظر استراتژیکی مکان لامپها اجازه می دهد افراد قبل از طلوع آفتاب و لباس پوشیدن کارشان را شروع کنند، به خصوص اگر رختخوابشان در نزدیکی پریز برق نباشد.
حباب ها (حبابهای دور لامپها برای کمترشدن نور لامپ)
هنگام خرید لامپ برای یک اتاق خواب، مهم است مطمئن شویم که حباب آن خیلی مات نیست. حباب ممکن است به اندازه کافی نور را رد نکند، و موجب کاهش روشنایی کلی و محدود کردن اثر یک لامپ شود. حباب خوب برای یک اتاق خواب حبابی است که نور را پخش کند، نور را به شکل نرم تر و راحت تر بر روی چشم انتقال دهد.
دیوار کوبها
چراغهای دیوار کوب اغلب در هر اتاق خوابی دیده می شوند، اما آنها تولید نور کمتری از لامپ های سقفی دارند، و در مکان های استراتژیک معمولا از آنها استفاده نمی شود. با این حال، دیوار کوب ها نور دلپذیری در سطح چشم تولید میکنند که اگر در جای دست در اتاق خوابها استفاده شوند معمولا مفیدند مثلا در جایی که میخواهیم مطالعه کنیم یا با کامپیوتر کار کنیم. 
لامپهای کوچک تشدیدی
اینها چراغهای کوچکتری هستند که معمولا بیشتر برای اهداف تزئینی روشنایی استفاده می شوند. آنهابه منظور افزایش نور جو در اتاق، یا برای جلب توجه به یک منطقه خاص استفاده می شوند. به همین دلیل، آنها معمولا در داخل قفسه هایی برای اضافه کردن نوعی درام دیده می شود. این چراغ ها همچنین برای برجسته نشان دادن ویژگی های تزئینی خاص بر روی دیوار اتاق خوابها، مانند یک نقاشی مورد علاقه استفاده می شوند. آنها بدون تولید نورهای سخت یا ناخوشایند روشنایی کلی را افزایش می دهند.
روشنایی 
روشنایی نور در اتاق خواب یک ویژگی مهم به نظر میرسد زمانی که دنبال خرید هر نوع نوری باشیم. به طور کلی، هدف این است که مطمئن شویم که یک اتاق با نور پر می شود. برای این منظور، فرمول های مفیدی وجود دارد که، برای یک اتاق استفاده می شود، و مقدار نور مورد نیاز را تعیین میکند. این فرمول نیاز به دانش اندازه گیری اتاق دارد. فرمول ساده ی ما اندازه گرفتن کل یک اتاق (در فوت مربع)، و ضرب آن در 1.5 برای به دست آوردن تعداد وات مورد نیاز برای نور کافی میباشد.
 
 
 راهنمای نورپردازی اتاق خواب 
 
اندازه و شکل یک اتاق ممکن است تا حد زیادی ممکن است متفاوت باشد، اما این فرمول برای هر اندازه ی اتاقی کاربرد دارد. وات کل ممکن است از منابع مختلف به دست آید، و در یک اتاق خواب، این معمولا شامل ترکیبی از چراغ های سقفی و لامپها است. این مهم است که توجه داشته باشید که انواع مختلف لامپ ها ممکن است نسبت های مختلفی از روشنایی منتشر کنند. به عنوان مثال، نور LED ممکن است روشنایی متفاوتی از یک لامپ معمولی داشته باشد، حتی با اینکه همان مقدار وات مصرف میکند.
تار کننده ها
یکی از بهترین راه ها برای تنظیم روشنایی در یک اتاق خواب نصب یک سوئیچ تیره کننده است. سوئیچ تار کننده اجازه می دهد تا کاربر سطح روشنایی را تا حد ممکن به راحتی بالا یا پایین کند. سوئیچ تارکننده معمولا بر لامپ ها و چراغ های دیگر که به خروجی دیوار متصلند تاثیر نمی گذارد. تارکننده های نوری وجود دارند که با لامپها سازگارند، اما آنها معمولا چراغ های سقفی را تحت تاثیر نمی گذارند.
 
نتیجه
داشتن یک اتاق خواب با نور درست و کافی مهم است چون اکثر مردم بخش عمده ای از وقت خود را پس از تاریکی در آن صرف میکنند. بسیاری از راه های مختلف برای رسیدن به وضعیت نورپردازی مناسب وجود دارد، اما معمولا این شامل ترکیبی از نورهای سقفی و لامپ ها است. توانایی کنترل روشنایی از داخل تخت خواب در روشنایی اتاق خواب بیشترین اهمیت را برای بسیاری از مردم دارد.
پیدا کردن سطح مناسب از روشنایی برای یک اتاق نیز مهم است، و دانستن وات لامپ های مختلف و نیز ممکن است این روند را آسان تر کند. از آنچه درک روشنی از دستورالعمل های روشنایی هنگام خرید نورتاب برای اتاق خواب به شما میدهد، هر کسی ممکن است به نور خاصی و وسیله ی خاصی برسد و لزوما همه به یک نوع وسیله روشنایی خاص نخواهند رسید.

مطالب مرتبط


    تنظیمات
    این پرونده را به اشتراک بگذارید :
    Facebook Twitter Google LinkedIn
    برچسب ها